Sunday, September 27, 2009

Saya jelez dgn musLimin yang..~

Bismillahirahmanirrahim...=)

sekarang da pukul 2.02 pagi..em nak kater tak mengantuk..
sebenarnyer da tersangat penat.. =)
esok pelbagai agenda menyusul..

siapkan surat ummi
kemas barang
gi Ar-Rahnu
balik muadzam
attend mtg project paper..
em~

moga ALLAH mudahkan aturan esok...=)

terpanggil untuk taip sesuatu selepas bace beberapa article dari iLuvislam..
em~ selepas copy+paste article sblm neyh.. mar nak add sumthing sbnarnyer dalam entry tuey,
tapi tak jadi..sbb da banyak sangat p/s..ehe~
tapi semangat gak nak add, so mar decide nak tambah dalam entry yang baru..
saya bukan ustzh,motivator..saya bukan sesiapa, so as i wrote earlier..pandangan saya mungkin salah..teguran&tunjuk ajar amat2lah saya harapkan.. =)

saya sangat2 cemburu dengan muslimin yang mampu menjaga iman mereka dengan sempurna..
sedangkan muslimat itu adalah satu2nya gangguan terbesar bagi nafsu dalam hati mereka. Berbanding muslimat..nafsunya banyak ada 9, tetapi portion for each of 9 tuey sedikit. Macam pecahan jugak.. 1 nafsu muslimin itu umpamanya 1/2, dan 9 nafsu muslimat itu umpamanya 9/10.. maner lagi banyak? Dalam gangguan yang semakin hebat hari ini, ada segelintir muslimin yang masih mampu menjaga kesucian iman mereka tanpa terganggu atau terusik dengan rengekkan2 manja muslimat..subhanallah...
saya memang jeles dengan orang macam neyh... ~

dan..saya sangat jeles dengan muslimin yang mempunyai ikatan ukhuwah yang sangat mantap. sedangkan kalau dibanding dengan muslimat, muslimat ini ALLLAH cipta dengan kelebihan dari sifat kasih sayang. Jadi sepatutnya kita lebih hebat lagi dalam mengikat tali ukhuwah dan dalam menjaga persahabatan itu sendiri. Saya sangat jeles bila lihat muslimin2 di iluvislam mampu mengumpul kekuatan, dan merancang beberapa program bersama... em~
saya akan jadi lebeyh jeles bila lihat muslimin yang baru bertemu, tapi mampu menjadi akrab dalam masa 3minit sahaja. Tetapi kita muslimat dah kenal 3 minggu, tapi ego nak memulakan salam perkenalan..

saya jugak sangat jeles dengan muslimin yang kuat beribadah..sedangkan kita tahu derang tu sume kaki game, suka borak2 kat kedai mamak, main bola..tapi derang boleyh lepaskan semua keseronokkan derang untuk meluangkan masa disamping Yang Tercinta. Sedangkan kita yang berhati lembut neyh..kenapa tidak? 

Saya amat jeles dengan muslimin yang mampu mengawal marah dan bertindak menyelesaikan masalah dengan bijaksana..sedangkan kita sume tahu, ego lelaki itu lebih tinggi..sepatutnya kita lah yang perlu lebih banyak beralah. Kita kan di beri sifat kasih sayang yang mendalam dari ALLAH swt..

dan banyak lagi la saya jeles..~

so saya nak lancarkan jihad kepada kaum muslimat..
hehehe~

ayoOh! we beat them!
tunjukkan pada mereka
sape lagi sayang ALLAH
sapa lebih menjaga Islam
sape yang lebih mementingka Ummah!

buktikkan yang kita mampu buat lebih dari mereka!

pilihan di tangan anda..
pilihlah dengan bijak! =)