Friday, September 18, 2009

Ramadhan yang akhir...~

hari neyh..besar kemungkinan hari terakhir Ramadhan pada tahun neyh..terasa sayu di hati, apakah aku bisa ketemu ramadhan yang akan datang (eyh..sejak2 berprogram dengan bapak2 dari Indonesia neyh..). Hati menjadi sayu..mungkin jugak kerana amalan yang semakin berkurangan, terasa jauh dar iman dan redha Ilahi.. Ya ALLAH kemana kan ku bawa hati ini.. mungkin jugak cinta dunia yang semakin membebankan jiwa, tersangkut dengan keindahan serta kenikmatan yang melalaikan..

Wahai tuhanku yang maha pengasih lagi maha penyayang..
redha lah aku dengan dengan ujian ini..
redha lah aku atas pentarbiyahan ini..
terimalah aku yang lemah ini Ya ALLAH...
aku sesak ya ALLAH..sesak dan lemas apabila jauh dari cinta Mu Ya ALLAH
aku sesak ya ALLAH apabila ada cinta lain yang menjengah di dalam hatiku Ya ALLAH
seringkali aku cuba melawan
dan memperbaiki iman..
namun tidak terduga dugaan dan cabaran
sehingga aku terlentuk di dodoi buaian kenikmatan
mungkin juga hampir dengan kemaksiatan..~




ampunkan aku Ya ALLAH...