Tuesday, April 20, 2010

Mengimarahkan Rumah ALLAH pd waktu Subuh

   Alhamdulillah, pagi nie Allah memberi peluang utk mar bersama2 dengan ayah menunaikan solat Subuh di surau. Dari dulu lagi mar tunggu peluang berjemaah di surau, tapi atas kesibukkan ayah & adik2 (min) yang lain, terpaksalah mar memendam hasrat jea...lagipun muslimat kan lebih elok berjemaah di rumah (dgn nada yang kecewa huhuhu)

walau mcm mana pun, bersyukur ke hadrat ALLAH, pagi nie mar merasa solat subuh di surau. Suasana yang sangat istimewa, melihat jemaah penuh di surau tatkala waktu subuh. Ramai penduduk AU1 mengambil peluang yang sangat singkat ini untuk bersama2 mengimarahkan rumah ALLAH. Walaupun seperti orang2 lain, pagi2 nie la kita kalut nak siapkan anak2 ke sekolah, prepare breakfast, kiter sendiri nak bersiap ke ofis, ini semua bukan halangan mereka semua dari berjemaah di surau. 

   Yang paling menarik sekali, kebanyakkan dari mereka, hadir ke surau sudah lengkap siap untuk ke ofis. subhanallah =) sangat hebat! malah ader dikalangan mereka yang berpakaian lengkap 'sekolah rendah al-amin'. mar berdoa semoga ALLAH beri kekuatan untuk mendorong keluarga ke surau seperti mereka, berdoa semoga ALLAH lembutkan hati kami sekelurga untuk istiqamah mengimarahkan rumah ALLAH. Dan semoga satu hari nanti, anak2 mar yang siap berpakaian sekolah menunaikan solat fardhu subuh di surau =)

istajib du'a ana Ya ALLAH =)