Thursday, January 28, 2010

Wahai Pemilik Cintaku..~

Wahai pemilik cintaku...
yang menggenggam seluruk pelosok jiwa
yang mewarnai setiap rona-rona gembira
menjadi syifa' atas segala duka derita

wahai pemilik cintaku...
yang sentiasa hadir menemani jiwa
saat aku menangis
saat ku tertawa
mengingatkaan aku kefanaan dunia
menghembuskan aroma syurga
agar aku tak pernah leka
pada janjiMu untuk bertemu di sana

wahai pemilik cintaku...
yang tak pernah henti merinduiku
sedangkan aku bukan sesiapa
antara hambaMu yang berjuta
sering aku lupa dan leka
dari mentaatiMu setiap masa
sentiasa aku terbiar berdosa
hati yang hitam lagi gelita

wahai pemilik cintaku...
yang aku damba redhaMu
yang aku pohon keampunanMu
yang aku rukuk dan sujud selalu
yang sentiasa menyinari hari-hariku
yang menyantun lembut hatiku
yang mendidik halus akhlaqku
yang berkuasa ke atas imanku
yang menentukan hidup matiku

Dikaulah ALLAH yang hadir dalam tiap nafasku
yang berhak terhadap nadiku