Tuesday, August 4, 2009

KAD 0'9 - sepatah dua dari Presd. GAMIS

KONSERT ANTARA DUNIA YANG MEMUKAU
6:31 Perkongsian Oleh Mohd Dzul Khairi Mohd Noor

Saya, AlhamduliLlah, hamdan katihran, wa syukru liLlah di atas segalanya nikmatnya yang melimpah ruah. Tidak putus-putus saya mengulangi kalimah alhamduliLlah di malam konsert. Hati saya dibasahi rasa gembira yang amat melihat perjalanan konsert yang lanca serta tiada masalah. Kalutnya hanya satu di peringkat saya, iaitu terpaksa bergegas menyiapkan nama VIP dalam tulisan jawi apabila diminta mengejut oleh Tuan Guru sebagai perasmi konsert tersebut.

Menanti malam konsert adalah satu keperitan yang tidak terbayangkan oleh saya. AJK, MT GAMIS sekalipun terpaksa bersengkang mata, berbincang dan bekerja, menyelaras dan bertindak, tanpa rasa jemu mengatur langkah, tidur kadang-kadang di pukul 4 pagi, kadang-kadang lima pagi dan esoknya terpaksa melakukan kerja yang lain pula. Ia suatu tempoh yang amat meletihkan namun menyeronokkan.



Saya dengan Kusaire sendiri, setelah berhempas pulas seharian, ke sana ke sini seharian sebelum konsert, akhirnya kami tiba di stadium jam 3 pagi dan saya berkata kepadanya, “Kita tidur dalam 10 minit.” Namun apabila kami tersedar, jam menunjukkan pukul 6 pagi. Lama sekali kami tertidur, sedangkian hajat kami ingin menggantung bunting pada malam itu.

Ia suatu keseronokan. Tuan Guru MB Kelantan datang pada malam tersebut. Pastinya ia satu kenangan manis buat saya apabila dapat berada di samping beliau. Melihat sendiri secara lebih dekat betapa zahidnya beliau. Yang lain yang turut datang ialah, YB Dr Zulkifli Ahmad, YB Rodziah, YB Khalid Samad, YB Dr Mariah Mahmud, Haji Annual Bakri, Haji Izham dari Ummah Centre, “Abah” Kota Raja, Ust Ali dan Ust Zul Permata Hijrah dan ramai lagi.

Banyak ingin saya ceritakan. Saya tidak mampu membayangkan rasa seronok saya melihat perjalanan konsert tersebut. Apa lagi apabila melihat kedatangan penonon yang ramai di luar jangkaan. Segalanya saya simpulkan dalam dua perkara apabila ditanya oleh pihak media,

“Kejayaan ini adalah kerana hubungan kami dengan Allah dan semangat setiakawan antara GAMIS dengan RABBANI.”