Wednesday, April 22, 2009

anDai pernah seKaLi...

Andai ada yang bisa tahu
Ketika lidahku kelu
Jasadku kaku
Aku seperti hilang arah
Hampir untuk mengalah
Kerna tak bisa ku temui
Pintu cinta Ilahi

Andai ada yang bisa mengerti
Saat aku masih lagi mencari
Sesuatu di luar batasan aqli
Tali untuk di pegang dan ku genggam
Namun aku sering diperlekehkan

Andai ada yang bisa sedar
Aku perlukan kekuatan
Untuk menyimpul tali iman
Menolak segala cinta mainan
Demi mengharap keredhaan Tuhan
Lalu kau berikan jawapan
“itu hanya omokkan”

Andai pernah sekali kau mendengar
Aku sahabatmu
Menyintaimu lebih dari yang aku mampu
Menyayangimu walau bagaimanapun dirimu
Bersandarkan kekuatanmu
Mengharapkan sokongmu
Dan hanya ini yang ku pinta…

“Ayuh bersamaku
Mengharungi rona-rona wadah ini
Demi memantapkan jati diri, menjadi muslimah sejati
Demi membentuk lebih banyak da’ie
Demi memastikan Islam tertegak di Bumi!”

Andai pernah sekali…kau berdiri di sini…